Tre - Sorry, My friend Karley is a bit... hrm...

”Kom igen! Kan du inte cykla fortare?!” klagade Karley bakom mig. Jag skjutsade henne på min cykel. ”Sluta klaga! Vi är snart framme!” sa jag och stönade högt. Inte för att jag just nu cyklade upp för en uppförsbacke, utan för att jag kommer komma för sent till jobbet också. Tredje dagen på jobbet och man kommer försent. Bra Chloé, riktigt bra!

”Kan du inte göra en.. Vad heter den nu..?” Karley kollade frågande på mig. Jag ignorerade henne och fortsatte ta in marshmallows i tjejens varma choklad. ”Här har du din dricka!” sa jag och log ett falsk leende mot henne. Hon tackade och gick. Jag vände mig mot Karley som var bredvid mig. ”Kan du snälla vara tyst när jag har en kund?!” frågade jag med sammanbitna tänder. Karley hade en viss förmåga att prata hela tiden. Oavsett om det var läge till det eller inte. Hon ignorerade mig och höjde radion istället. Hon pep till och höjde till max.

”It feels like been living in fast forward another moment passing by…” hon hoppade omkring och sjöng/skrek. Jag hade hela min uppmärksamhet mot Karley så jag märkte inte när ingen mindre än Harry började sjunga:

”Katy Perrys on replay, she’s on replay DJ got that photo shake that photo shake...”

De andra killarna sjöng också med nu. Det var bara jag som stod som en fast frusen pinne och glodde. De klappade händerna och hoppade omkring, Zayn skrattade och Louis gjorde någon grimas. Först nu stod Karley också fast frusen och kollade magiskt på killarna. ”Ni.. ni.. ni…” stammade hon med stora ögon. Musiken tystnade och killarna skrattade och hälsade på mig. Jag log lite mot dem, jag la särskilt märke till Niall som kollade på mig med glödande ögon. Han kramade om mig, lite längre än vad de andra killarna hade gjort. Men jag klagar inte, för det var skönt.

”Ni är One Direction!” skrek Karley och hoppade upp på Zayn. Han skrattade förvånat till och kramade henne. Louis hoppade upp i Harrys famn precis som en brud på hennes man när de hade gift sig. ”Harry, jag älskar dig!” tjöt han och pussade Harry över hela ansiktet. Liam och Niall skrattade åt dem medan jag stod här helt förvånad över bilden framför mig.

När Karley hade hoppat ner från Zayn sa jag ursäktande: ”Förlåt det var min kompis Karley hon är.. hrm..” jag hittade ingen bra förklaring med de verkade strunta i den. ”Det är lugnt!” sa Harry och släppte Louis. Louis gjorde en ledsen mig. ”Harry, släpp inte taget om mig!” sa han och tog sig för hjärtat. Harry himlade md ögonen och klappade Louis på axeln. ”Förlåt älskling, men jag är inte så stark!” Louis nickade. ”Okej, jag förlåter dig! För denna gång!” han log stort mot Harry som kollade på mig. ”Här kommer vi och stör!” började han men jag avbröt. ”Nej inte alls! Ser ni inte hur öde det är här just nu?” jag kollade mig omkring. Ingen annan än vi var här. Liam nickade. ”Kan jag få beställa en av de muffinsen som ni har?” frågade han och försökte vara duktig och ansvarsfull. Jag nickade med ett leende. ”Vilken smak? Blåbär, hallon, choklad eller vanilj?” frågade jag med tillgjord röst. Niall skrattade och ställde sig bredvid Liam. ”Vad sägs som att vi tar en av varje? Och att vi får bjuda er två på middag ikväll?” frågade han och blinkade mot mig. Jag kollade på Karley som gapade. ”Om ni insisterar så visst!” svarade jag med ett brett leende. Harry ”yes”:de och Louis gjorde ett katching tecken med hans ena hand. ”Jag sa ju det!” hörde jag Liam viska i Nialls öra så Niall blev lite rosa om kinderna.

”Vi kommer och hämtar er hos dig då?” frågade Liam och kramade om mig. Jag nickade och sa min adress igen. ”Vi kommer vid åtta!” sa han och halvjoggade fram till de andra killarna som redan hade gått. Jag log för mig själv medan jag låste dörren till Milkshake City.

”Vad fan ska jag ha på mig?” frågade Karley mig för tionde gången under denna minut som hade gått sedan vi kom hem till mig. ”Ta denna!” sa jag och slängde en fin ljusblå blus på henne. Hon kollade på den innan hon nickade. ”Den bli perfekt! Den matchar till och med mina jeans!” sa hon och tog glatt va sig sin svarta hoodie. För att vara sommar var det ändå rätt kallt. Idag var det nog inte mer än 16 grader. ”Själv ska jag ha denna!” jag tog av min tröja och satte på mig min vita blus som var lite för stor så man skulle stoppa ner den i byxorna. Fattar ni? Till det tog jag en av mina favorithalsband vilket var en silverkedja med ett Peace täcken. ”Hur ska jag ha mitt hår?” frågade jag och vände mig om så Karley kunde se mig. ”Wow Chloé! Du är.. Helt sjukt vacker!” sa Karley och kollade på mig med stora ögon. ”Du borde gå så oftare! Killarna kommer ju flokas omkring dig i skola! Och jag tycker du ska släppa ner ditt hår! Det är så fint nere!” jag vände mig om igen och släppte ner mitt hår som var uppsatt i en knut. Med ett drag i tofsen åkte håret ur och jag skakade lite på huvudet så det skulle lägga sig bra. ”Perfekt! Ta lite av denna parfym och lite maskar så kommer killarna flokas om dig! Speciellt Niall!” Karley puttade lite lätt på mig bakifrån och gav mig min favorit parfym. ”Vadå ’speciellt Niall’?” frågade jag och drog på lite maskar på mina redan långa ögonfransar. ”Har du inte sett hur han kollar på dig? Han har klart en crush på dig!” sa Karley och suckade. ”Kan inte Zayn kolla på mig så?!” klagade hon missnöjt och la huvudet på sned. ”Varför måste du vara så mycket sötare än mig?!” frågade hon och kollade på mig genom spegeln. ”Karley, du är söt! Sluta nu! Killarna kommer när som och du måste fixa ditt hår!” jag började genast göra en inbakad fläta i hennes blonda hår. Jag älskar hennes hår för det är riktigt långt och mjukt.

”Wow, ni ser riktigt bra ut!” sa Harry och kollade på oss uppifrån och ner. ”Ja, du är riktigt fin Chloé!” sa Niall och kollade förvånat på mig. Karley gav mig en ”vad-va-det-jag-sa” blick. Jag vände blicken mot Niall igen. ”Du ser inte dålig ut du heller!” sa jag och kollade på hans ljusbruna chinos och blå, vit, rödrandiga skjorta. Han hade fixat sitt hår så det stod upp lite. Vilket jag tyckte var riktigt snyggt!

”Ska vi dra till restaurangen eller stå här och glo?” frågade Louis efter ett tag. Vi gick då in till den stora svarta vanen framför oss.

Efter mycket skratt var vi framme vid Londons bästa pizza ställe. Pizza var något av det godaste jag visste. När vi klev in genom dörren försvann den ordentliga Chloé som skötte skolan, jobbet och gjorde läxor och den galna knäppa Chloé. Hon som hade kul, hon som ville allt men kunde inte.

”Har ni reserverat en plats?” frågade en tjej i kanske min ålder. Louis nickade. ”Ett bord för sju!” sa han. Tjejen nickade och tog sju menyer. ”Följ efter mig!” sa hon och började gå förbi par efter par. När vi kom fram till ett bord la hon ner en meny på vart ställe man skulle sitta innan hon log mot oss och gick. ”Jag ska sitta bredvid Harry!” sa Louis och tog upp med ena handen i luften. Vi skrattade och Harry nickade. ”Vi måste gå på en dejt snart älskling!” sa Louis sedan och satte sig ner. Harry skakade på huvudet. ”Ja, det var ju flera dagar sedan sist!” sa han och blinkade mot Louis. Jag satte mig ner på den ända lediga platsen, bredvid Niall.

Maten var uppäten och killarna var.. Ska man säga chockade över mitt förändrade jag? Men jag kommer vara denna tjej nu. Denna tjej som jag gillar att vara. Inte perfekta Chloé utan den riktiga Chloé. Den känns skönt! Och Niall verkar inte tycka det är något problem, tur nog! Jag vet inte vad det var, men jag kunde inte sluta kolla på Niall. Karley verkar nog märka det för hon blinkar mot mig och flinar hela tiden.
________________________
Det är något fel med blogg.se!!
Får damp, kommer inte in via datorn, fick (genom Skype, haha!) kopiera in det till blogg appen! :/
Men snälla kommentera ! Jag vill veta vad ni tycker! :)
Kram Nelly!


Kommentarer
Postat av: Felizia

Asbra! :D

2012-01-04 @ 17:37:06
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Vickie

Hej!

Såg att du skrev på biebsordie.blogg.se att din design inte var bra, jag skulle kunna göra en åt dig, gratis ofc, om du vill?:) Mejla mig/kommentera på min blogg i såfall :)

2012-01-04 @ 17:48:28
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: Miriam

åååh så fett bra!!! MEEEEER

2012-01-05 @ 01:49:37
URL: http://mirribell.blogg.se/
Postat av: johanna

omgomg!

MEER!

2012-01-05 @ 15:25:49
URL: http://onedreamdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0