Del 5, Geremy

Jag log lite för mig själv och sträckte mig i sängen. Täcket åkte ner på golvet och jag slog upp ögonen. Jag suckade innan jag satte mig upp och drog upp täcket igen. Äntligen helg! När det är helg betyder det inget jobb för mig, Bryan jobbar på helgerna. Vilket jag tycker är konstigt. Vem vill jobba på helgen?
Jag reste mig upp och puttade iväg lite kläder som la mitt i rummet, mitt rum var inte det renaste precis. Jag kollade in i min garderob, men stängde den sekunden efter när jag blev helt yr av att se alla kläder. Istället för att ta på mig något ”fint” drog jag på mig min one piece, jag hade fått den av Karley när hon hade fått sin säkert hundrade av hennes pappa.

”Jag ska till Tyskland i kväll.” sa pappa och la ner dagstidningen. Det var bara jag och pappa hemma. Mamma var redan på jobbet, han var en läkare, så hon var inte hemma så ofta. Men jag klagar inte, hon räddar ju folks liv. Men visst, jag saknar henne ibland när jag verkligen behöver henne.

”När kommer du hem igen?” frågade jag pappa och började bre en macka. Pappa svarade något som jag inte hörde. ”Va?” frågade jag och la ifrån mig ägget jag nyss hade plockat upp.
”I tre veckor!” sa han och kollade ner på bordet. Jag stönade. ”Det bli bara längre och längre! Snart kommer du väl inte hem längre?!” började jag men pappa avbröt. ”Det blir ju inte heller enklare när du säger så! Jag vill inte precis åka ut var och varannan vecka. Men det är mitt jobb, och det kan jag inte ändra på!” Han kollade på mig och jag suckade. Han hade rätt, men jag var trött på att han alltid åkte hit och dit.

”Kom till mig när du är klar, har en överraskning! Plus, vi ska fixa till din fest! ;) <3” Jag stönade. Karley hade fått värsta idén att jag ska ha en fest ikväll, jag fyller 17 år imorgon så det är ju dels därför. Jag kom på att pappa skulle bort ikväll, så han är inte hemma på min födelsedag! Han har säkert glömt bort det.
”Pappa!” skrek jag från mitt rum. Han öppnade rummet och kollade på mig. ”Jag fyller år imorgon. Hoppas du kommer ihåg det!” sa jag och kollade ner i min mobil. Jag ville inte se hans reaktion. Men tyvärr kunde jag höra det. Han stängde dörren och svor högt för sig själv. Jag suckade innan jag reste mig upp för att dra på mig andra kläder. Karley sa att jag var tvungen att komma till henne nu.


Ännu en kort, men om ni kommenterar mycket kommer del 6 idag också! :)
Designen kommer nog också upp idag! YEY! :)
Klarar ni sju kommentarer? (a)
Kram Nelly ♥

Kommentarer
Postat av: Felizia

Grymt! :) <3

2012-01-08 @ 14:31:40
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Moa

Helt såld! You got me!!

2012-01-08 @ 16:32:16
Postat av: Miriam

Såå jävla bra!!

2012-01-08 @ 18:34:32
URL: http://mirribell.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER

2012-01-08 @ 18:34:54
Postat av: Johanna ♥

Väldigt bra skrivet Nelly ♥

2012-01-08 @ 18:40:18
URL: http://novellsofjohanna.blogg.se/
Postat av: Gbbee

Asbra :D

2012-01-08 @ 20:08:41
Postat av: Alva

SJUKT BRA !!!

2012-01-15 @ 10:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0