Del 5, Party

”Jag hatar dig!” sa jag för säkert hundrade gången. ”Jaja, du hatar mig för att du inte gillar fester och bla, bla, bla, men du fyller 17! Jag tror också att du kommer gilla mig sedan!”Karley fluffade till mitt hår innan hon kollade på hela mig. ”Perfekt! Niall kommer inte kunna hålla ögonen ifrån dig!” sa Karley och blinkade mot mig. Jag kollade undrande på henne. ”Varför är du så på med Niall hela tiden?” frågade jag och tog fram platt tången. Jag skulle platta Karleys hår. Hon satte sig ner och suckade. ”Du måste vara blind om du inte ser hur han ser på dig! Och du måste vara typ känslolös eller något om du inte känner något för honom!” sa hon bestämt.

”Jag visste inte att du fyller år imorgon!” sa ingen mindre än Nialls röst i mitt öra. Jag vände mig om, hans ögon mötte mina. ”Du frågade aldrig!” svarade jag och skrattade till. Han himlade med ögonen. ”Nej det gjorde jag inte, men ändå!” svarade han och log mot mig. Jag rös till och kollade in. Jag hade gått ut för att ta lite frisk luft. Allt folk och den höga musiken gör min yr. Men nu var det mest kallt här ute.

”Du är väldigt vacker!” Niall kollade på mig med en blick jag inte riktigt kunde tyda. ”Tack! Du ser inte så dum ut du heller!” sa jag och kollade på hans ljusblåa skjorta och svarta jeans. Han hade också hårat lite så där upp med vax, ni vet? I alla fall så tog han min hand och frågade om jag ville dansa med honom. Jag nickade och vi gick in. ”One Time” – Justin Bieber avslutades precis när vi kom in. Jag kollade på Niall som log. ”Gillar du Justin Bieber?”frågade jag och låten ”The time off me life” – Dirty Dancing version började spelas. Niall nickade och la sina händer runt min midja. Vi började att dansa, jag kollade in i hans ögon. Jag har aldrig tänkte på det men hans ögon är verkligen fina! Jag kände ett slags pirr djupt nere i magen. Men försökte ignorera det så gott som jag kunde. Mina känslor ska inte få förstöra något denna gången. Ja, det har hänt innan. Det är därför jag försöker vara perfekt inom skolan och jobbet. Jag har skämt ut min tillräckligt redan, inget jag vill ta upp igen. Suck.

”Vänta!” sa jag och kollade chokat på Harry och Zayn som nu var bredvid mig. Jag och Niall hade dansat ett par gånger men var jag utanför Karleys hus. ”Vad?” frågade Harry och log lite smått åt mig. Jag kände hur mina kinder blev rödare och rödare för var sekund som gick. ”Jag.. Jag vet inte hur jag känner, jag är inte mig själv just nu…Jag tog nog en drink innan… Men kan inte ni snälla komma till mig imorgon? Eller bara Niall så jag kan prata med honom?” frågade jag bedjande. De kollade på varandra. ”Vi ska göra en sak i studion imorgon, kom dit så kan du nog prata där!” Harry gav mig en lapp med en adress på. ”Ses imorgon!” Zayn och Harry gick åt – förmodligen deras – bil.



Jag hade kunnat göra en hel berättels om varför jag inte har lagt ut en del på över en månad, men eftersom jag tror att ingen bryr sig så får ni bara en del och ett förlåt. Jag kan inte säga att uppdateringen kommer bli bättre, för det kommer den inte. Skolan har tagit mitt liv.
Och grattis till killarna som vann en britt igår! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0